maanantai 6. huhtikuuta 2015

Pääsiäisloma

Viime viikolla sain nauttia yksinolosta (ja siististä asunnosta), kun kämppikset huitelivat pääsiäislomareissuillaan. Oli aikaa viimeistellä koulutehtäviä ja pitää Gilmore Girls- maratonia. Käydä uima-altaalla hankkimassa pisamat naamaan. Tehdä retkisuunnitelmia kyläilijöille. Tehdä hyvää ruokaa.

Pitkäperjantai, kaupat kiinni. Jääkaapissa makasi puolikas bataatti ja halloumipaketin jämät. Nälkä saa mielikuvituksen liikkelle. Bataattiburgereiden reseptin nappasin osoitteesta soppa365 ja sovelsin täytteet jääkaapin antien mukaan: burgerin väliin sujahti pannulla käynyttä halloumia, punasipulia sekä skyrristä ja vuohenjuustosta sotkettu kastike.Vierelle salaattia pinaatilla ja aurinkokuivatuilla tomaateilla. Jotkut ruokaohjeet on vaan tehty jaettavaksi.


Bataattiburgerit

Paksu bataatti
Oliiviöljyä 
Suolaa
Pippuria

Halloumijuustoa
Punasipulia

Kastike:

Pehmeää vuohenjuustoa
Jogurttia/kermaviiliä (tai sitä skyrriä)
Ripaus suolaa ja pippuria
Yrttejä oman maun ja kaapin valikoiman mukaan

Pese bataatti ja leikkaa noin sentin paksuisiksi siivuiksi. Lado uunipellille, lorauta päälle öljyä ja mausteet. Paistele noin 20 minuuttia 225 asteessa. Ruskista halloumisiivuja kuivalla pannulla. Heitä loppuvaiheessa mukaan punasipulisiivut ja kuullota. Sekoita kastikkeen aineet keskenään. Kokoa bataattisiivut, halloumi, punasipuli ja kastike burgereiksi ja tarjoile salaatin kanssa.

2 kommenttia:

  1. Noi on niiiiin hyviä!! Vuohenjuusto tai itetehty pihvi passaa myös hyvin väliin aijaii. Gilmore Girls-maratoni kuulostaa myös erittäin hyvältä :D jee kohta nähään <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vuohenjuusto testiin sitten parin viikon päästä! <3

      Poista