Viikonloppuna hypättiin autoon ja suunnattiin Hveragerðiin. Suomalainenkin pääsi testaamaan ajotaitojaan arktisissa olosuhteissa, onneksi tiellä pysyminen ei oo niin justiinsa. Auton vuokraaminen on täällä
helppoa ja myös aika edullista, sillä auton saa täyteen kunhan
ottaa suunnitelmat puheeksi koululla. Toinen suosittu budjettiseikkailijan tapa
on liftaus.
Tehtiin retki Reykjadalurin laaksoon. Tunnin patikoinnin jälkeen paleltuneita varpaita voi elvytellä geotermisessä joessa. Nouseminen lämpimästä vedestä lumimyrskyyn ja jäätyneiden sukkien kiskominen jalkaan on myös elämys vailla vertaa. Paikallisten mallia seuraten ilman uikkareita tästä kaikesta selviää nopeiten.
Hveragerðiin saavuttuaan innokas retkikunta otti aikeensa puheeksi paikallisen kanssa. Vastaus "in this weather!??" sai aikaan kaivattua jännitystä. Sää olikin juuri sopiva siihen, että pystyi kuvittelemaan itsensä
huiputtamassa vuorta Himalajalla. Rinteeltä alas tullessa taivas kirkastui ja näkymä oli uskomattoman kaunis.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti