tiistai 13. tammikuuta 2015

Hveragerði

Viikonloppuna hypättiin autoon ja suunnattiin Hveragerðiin. Suomalainenkin pääsi testaamaan ajotaitojaan arktisissa olosuhteissa, onneksi tiellä pysyminen ei oo niin justiinsa. Auton vuokraaminen on täällä helppoa ja myös aika edullista, sillä auton saa täyteen kunhan ottaa suunnitelmat puheeksi koululla. Toinen suosittu budjettiseikkailijan tapa on liftaus.

Tehtiin retki Reykjadalurin laaksoon. Tunnin patikoinnin jälkeen paleltuneita varpaita voi elvytellä geotermisessä joessa. Nouseminen lämpimästä vedestä lumimyrskyyn ja jäätyneiden sukkien kiskominen jalkaan on myös elämys vailla vertaa. Paikallisten mallia seuraten ilman uikkareita tästä kaikesta selviää nopeiten.



Hveragerðiin saavuttuaan innokas retkikunta otti aikeensa puheeksi paikallisen kanssa. Vastaus "in this weather!??" sai aikaan kaivattua jännitystä. Sää olikin juuri sopiva siihen, että pystyi kuvittelemaan itsensä huiputtamassa vuorta Himalajalla. Rinteeltä alas tullessa taivas kirkastui ja näkymä oli uskomattoman kaunis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti